products-new-photo-25-02/_dsc5626

Jednokanálové řídicí jednotky

Přednosti designu

  • Kompaktní jednokanálové řídicí jednotky pro turbínové, turbovrtulové a turbohřídelové motory
  • Design "all-in-one": integrovaný výkonový měnič, integrované ovladače pro BLDC motory (pro čerpadlo paliva a startér-generátor)
  • Optimalizované/přizpůsobitelné řešení tvaru jednotky: tvar jednotky je přizpůsoben na míru sacímu kanálu motoru




Řídicí jednotky pro proudové motory

products/20250606_100138

Řídicí jednotka CPSJ v2.1 /A /C

Jednotka CPSJ je elektronické zařízení určené pro řízení chodu motoru TJ100 (výrobce PBS Velká Bíteš a.s.), která dále zajišťuje dodávku stabilizovaného napájecího napětí +28 V pro palubní síť.


Hlavní funkce řídicí jednotky CPSJ jsou:

  • regulace otáček turbíny na požadovanou hodnotu (0 až 60 000 ot/min),
  • regulace rozběhu a doběhu turbíny,
  • dodávka elektrické energie do palubní sítě,
  • monitorování a kontrola provozních parametrů turbíny.


Jednotka CPSJ může být ovládána přes sériové komunikační rozhraní CAN 2.0 (Controller Area Network) s komunikačním protokolem HLP (Higher Layer Protocol) standardu CANaerospace nebo řídicím napětím 0-10 V.


Sériové komunikační rozhraní CAN slouží kromě ovládání jednotky také pro výstup diagnostických údajů a modifikaci vybraných parametrů pomocí počítače.



products/20250606_100703

Řídicí systém E040/M (BEM/BER)

Řídicí systém E040/M je určen pro řízení proudového motoru TJ40 (výrobce PBS Velká Bíteš a.s.) a dále zajišťuje dodávku stabilizovaného
napájecího napětí pro palubní síť. Je složen ze dvou elektronických modulů BEM a BER, přičemž BEM je určen k zástavbě v motoru a BER je umístěn mimo motor v draku letadla.


Řídicí systém E040/M plní následující funkce:

  • rozběh a řízené zastavení motoru
  • regulace otáček proudového motoru na stanovené hladině
  • řízená změna otáček proudového motoru
  • dodávka elektrické energie do palubní sítě
  • diagnostika motoru a selfdiagnostika
  • uchování diagnostických parametrů
  • komunikace po sběrnici CAN (CANAerospace v1.7)


Systém E040/M je určen pro napájení z tříčlánkové baterie Li-Pol nebo Li-Fe nebo olověného akumulátoru. Ovládání E040/M se provádí pomocí sběrnice CAN nebo pulzně šířkové modulace.


Aktuálně pracujeme na inovaci řídicího systému E040/M a sloučení modulů BEM a BER.

Řídicí jednotky pro turbovrtulové a turbohřídelové motory

products-new/cpsp_cpss1

Řídicí jednotky CPSP/CPSS

Jednotka CPSP/CPSS je elektronické zařízení určené pro řízení chodu motoru TP100/TS100 (výrobce PBS Velká Bíteš a.s.), které dále zajišťuje dodávku stabilizovaného napájecího napětí +28 V pro palubní síť.


CPSP/CPSS řídí otáčky generátoru plynu TP100/TS100 změnou dodávky paliva. Dodávka paliva je zajišťována čerpadlem paliva, které je poháněno dvěma elektrickými motory na společné hřídeli. Tyto motory jsou buzeny z CPSP/CPSS a jsou ovládány souběžně tak, aby výkony obou motorů byly v poměru 1:1.


V případě výpadku jednoho motoru čerpadla nebo závady driveru čerpadla CPSP/CPSS, převezme pohon čerpadla druhý elektromotor tak, aby změna otáček TP100/TS100 byla co nejmenší.


  • CPSP/CPSS je ovládána přes sériové rozhraní typu CAN, anebo řídicím napětím Uctrl. 
  • CPSP/CPSS obsahuje dvě fyzicky oddělené sběrnice CAN, které slouží k ovládání jednotky, pro výstup diagnostických údajů a modifikaci vybraných parametrů pomocí počítače nebo nadřazeného systému.
  • CPSP/CPSS umožňuje provádět záznam dat. Provádí se záznam chyb, které se vyskytly během provozu, a provozních údajů.
  • CPSP/CPSS je napájena jmenovitým napětím 28 Vss.
  • Jednotka CPSP/CPSS se připojuje k palubní napájecí síti přes externí odpojovač CPSP-U, který zajišťuje odpojení CPSP/CPSS od palubní sítě při abnormálních stavech palubní sítě.